Læringsmål 1
1
Jeg regner subtraktionsregnestykker med støtte af konkrete materialer og strategier byggende på tælling.
2
Jeg regner subtraktionsregnestykker uden brug af hjælpemidler.
3
Jeg regner subtraktionsregnestykker uden hjælpemidler og kan anvende flere strategier.
Læringsmål 2
1
Jeg anvender lommeregner til kontrol af facit.
2
Jeg indsætter tal, tekst i celler i forprogrammerede regnearksfiler og aflæser resultatet.
3
Jeg undersøger indkøb ved at indsætte tal, tekst i celler i forprogrammerede regnearksfiler og aflæser resultatet.
Læringsmål 3
1
Jeg viser og forklarer subtraktionsregnetykker med konkrete materialer.
2
Jeg viser og forklarer subtraktion på en tallinje.
3
Jeg viser og begrunder regnestrategi til subtraktion fx via videooptagelse.
Læringsmål 4
1
Jeg kan finde system i simple talrækker fx 2, 4, 6…
2
Jeg kan fortsætte og opstille egne talrækker.
3
Jeg kan fortsætte og opstille systemer i talrækker med varierende spring fx 32, 30, 26, 20, 12 …
Læringsmål 5
1
Jeg skriver tallene og facit ud fra en subtraktionsregnehistorie med få taloplysninger.
2
Jeg skriver regneudtryk til en subtraktionsregnehistorie eller billeder i samarbejde med andre og anvender enkelte fagord fx trækker fra, mangler, fjerner.
3
Jeg udvælger taloplysninger blandt flere i regnehistorier, skriver regneudtryk, facit og benævnelse og kan skrive regnehistorier fra hverdagssituationer og bruge flere fagord som rabat, forskel, tilbage, mangler.